Opowiadamy o kierownicach do roweru – sprawdź zanim kupisz

Do jazdy na rowerze znajomość różnej maści szczegółów technicznych, rodzajów ram, kierownic czy manetek na dobrą sprawę jest zbędna, jednak ponad wszelką wątpliwość jest przydatna w tworzeniu wymarzonego jednośladu.

Podział kierownic rowerowych – podstawowe parametry

Dla przeciętnego użytkownika roweru kierownica rowerowa to po prostu kierownica. Jednak kierownica do roweru może być, tak samo jak i rowery, różnych rodzajów, rozmiarów, może też być wykonana z różnych materiałów. Podstawowy podział owych kierownic dzieli je ze względu na ich kształt, wyróżniane są kierownice proste i gięte.

Kierownica rowerowa gięta

Kierownica do roweru gięta jest zazwyczaj stosowana w rowerach szosowych, miejskich, turystycznych, BMX oraz w rowerach zjazdowych. Tutaj do każdego z wymienionych typów rowerów są montowane również różne kierownice gięte, kierownice te są wtedy powyginane w odpowiedni sposób. Kierownica do roweru gięta jest cięższa od prostej z tego prostego powodu, że do jej wykonania potrzeba większej ilości materiału. Dodatkowo, aby zachować odpowiednią wytrzymałość takiej kierownicy do roweru, na jej zgięciach stosuje się większą miarę materiału. Wyjątkiem są tu kierownice gięte wykonane z kompozytu, takie kierownice nie muszą być cięższe od kierownic prostych.

kierownica do roweru

Różne kierownice do rowerów

Mnogość kierownic rowerowych daje duże możliwości personalizacji tego elementu jednośladu oraz samych rowerów. Dzięki temu możliwe jest wybranie kierownicy idealnie dopasowanej do przeznaczenia roweru i stylu jazdy użytkownika. Na szczęście dla przeciętnego Kowalskiego w dobrym sklepie rowerowym pracownicy powinni na podstawie przedstawionych potrzeb sami dobrać najlepszą kierownicę.